M’ha escrit el president

Avui ha arribat a casa la “carta”, amb la data ben sincronitzada. Només una, al meu nom. Serà per estalviar?, serà per allò tant català de ser “cap de família”?. Peró per fi la tinc.

Delerós l’he obert, ostres, en castellà¡¡¡, ah no, es bilingüe… com ho farem quan siguem trilingües, haurà ja papers amb tres cares?. Passo i supero un altre moment de confusió quan veig que no sap si soc ciutadà o ciutadana (es clar, amb la de coses que te al cap, pobre home, no es deu recordar be de mi…)

El meu President (l’altre és Presidente i no és el meu) em promet un món meravellós si vaig a votar, em diu que els catalans podrem decidir (¿?), tindrem més pasta (això m’agrada) i el futur serà el millor d’ençà els almogàvers (ai, ha oblidat prometre la copa d’Europa)

Fins a tres cops em recorda que “ja és l’hora”. Se’m posa la pell de gallina i l’esperit nacional m’eixampla el pit, (recordo emocionat la resta de la cançó: ara es l’hora catalans, ara es l’hora d’estar alerta… i canto, respectuosament, en silenci). Curiosament també serà pel juny.

El meu President també em va trucar per telèfon una mica abans de les eleccions. Be, no era ell, era la seva ajudant (però la noia, molt atenta, em va assegurar que era per encàrrec d’ell). Volia demanar-me el vot per fer junts un futur meravellós… (ai, això ho he dit abans). No diré que vaig votar, però tot i que ell va ser escollit president, el futur ha estat una mica galdós (això si, entretingut, força). Serà culpa del Carod que li ha fet ombra. Dolentot¡¡¡

Ara espero impacient un altra carta en que em promet que m’enviarà un exemplar de l’estatut, perquè me’l llegeixi (en tindrem un per cada membre de la família o serà sols per a mi?).

Jo mentre, aniré esmolant ben be l’eina

Deixa un comentari

