Connecta Jove

ConnectaJove281006 016
Dissabte passat vaig tenir el privilegi de participar en una de les sessions de formació dels 16 nois i noies que participen en el programa “d’aprenentatge i servei“, anomenat “Connecta Jove” i que l’esplai desenvolupa conjuntament amb la Fundació Esplai.

Amb ells vaig intentar reflexionar sobre conceptes, sobre paraules i idees: què és un dinamitzador? Què és un telecentre? Què és la bretxa digital o que vol dir això de l’alfabetització digital. Són molt joves, entre 15 y 17 anys, però són nois i noies amb inquietuds i amb ganes de viure i participar. I d’aprendre.

Els vull agrair l’oportunitat que em van donar de compartir una estona amb ells. Jo no se si vaig fer bé la meva part de la feina, però estic segur que ells encararan amb ganes i il·lusió el treball d’exercir de formadors d’adults als telecentres de la ciutat, de contribuir a fer la nostra comunitat una mica millor i a bastir ponts entre generacions.

Ara tenen un proper repte en la trobada formativa de Madrid el proper 10, 11 i 12 de novembre, allà compartiran les seves ganes de lluitar, de dialogar i d’aprendre amb 200 joves més, vinguts de tots els racons de l’estat. I de segur que tornaran a casa amb la motxilla plena de il·lusions i una mica més madurs i més preparats per ser ciutadans compromesos.

Després impartiran, per parelles, un curs bàsic d’alfabetització digital a un grup de persones adultes, a les que ensenyaran que la gent jove participa quan en té l’oportunitat i aprendran dels grans, que la paciència és la millor eina per fer un món millor.

Una abraçada a totes i a tots. (aquí hi ha més fotografies)

Deixa un comentari

