Bihotzez

Josep Maria Espinàs

Avui hem passat tres horetes entretingudes a la carpa de la setmana del llibre en català instal.lada a la plaça de Catalunya, a Barcelona. I, uf, ens hem gastat una pasta, però la llibre-dependència familiar és impossible de controlar…Avui entre, d’altres (s’ha aprimat en Pere Tàpies), signava llibres en Josep Maria Espinàs i m’agradat saludar-lo i demanar-li que em signes el llibre, “A peu pel BihotzezPaís Basc” que m’ha cridat de seguida l’atenció, soc un enamorat d’Euskadi i, també esperant trobar-hi el gaudi que vaig trobar llegint “A peu per la Terra Alta”. Aquest llibre va ser, fa ja uns anys, material i font d’inspiració per muntar camps de treball per a joves a l’Horta de Sant Joan i als Ports de Beseit, tot retrobant unes tènues arrels familiars a Nonasp a la part aragonesa de la comarca.

Volia felicitar a l’Espinàs per el seu doble aniversari, els recents 8o anys i 80 llibres, però davant meu, un home se m’ha avançat en la felicitació i en la cara de l’escriptor he vist una certa resignació tipus “deixeu de recordar-me que ja en tinc 8o”, que m’ha fet limitar-me ha agrair-li la cordial dedicatòria.

Així que ara obriré el llibre i el llegiré de “tot cor” una de les altres accepcions del mot basc “bihotzez. Per a molts anys escriptor.

Deixa un comentari

