Ideing

Ara fa dues setmanes tenia un visió privilegiada sobre un dels extrems que marquen la funció de les tecnologies al servei del sistema educatiu, ahir vaig tenir l’oprtunitat d’estar just al altre extrem.

Un extrem, és a Bolívia, el que no té res i es planteja com un gran èxit el posar ordenadors al 10% de les escoles del país, on per fer arribar la Internet cal usar el satèl·lit, car i deficient, i on creuen amb fe i determinació que la tecnologia els donarà una oportunitat de progressar com a país.

L’altre extrem és a casa nostra i el vaig poder copsar en la marc dels grups treball (l’ideing) de preparació de les jornades del ITworldEdu, previstes per la tardor. Allà es debat, ara que tenim les escoles plenes de d’ordinadors i de connexions a Internet, que fem amb tot això. El sistema educatiu i la tecnologia funcionen, llevat honroses excepcions, com l’aigua i l’oli. La tecnologia segueix tenint un tractament d’excepcionalitat en el context de les aules catalanes i no acaba d’assolir el rol d’instrument transversal.

Les persones que en tenen responsabilitats, les dels dos extrems, tenen en comú, la nebulosa de no tenir clar que s’han de fer, de quins perfils s’han de potenciar, de quina capacitació hi ha en joc. Hi tenen en comú el no saber per on començar.

Desconeguda, dispersa, expectant, forçada, eren els mots que en el grup de treball van consensuar com a definitoris de la relació tecnologia-escola. Però als dos llocs la tecnologia és una gran desconeguda per la majoria dels professionals, són realitats disperses, allunyades de les capes de població més pobres, generen expectació, més pel que s’intueix que pel que es coneix i sobretot son realitats que s’intenta imposar amb calçador, intentant traslladar les velles formules de l’ensenyament presencial y analògic a les noves possibilitats que la tecnologia i les realitats 2.0 es ofereix.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s