Competitivitat digital

Agenda 2020

Agenda 2020

M’arriba (gràcies Pedro) l’informe de la Comissió Europea sobre competitivitat digital “Europe’s Digital Competitiveness Report” amb dades dels 27 països de la UE del 2006 al 2009. Aquest informe s’emmarca en l’agenda 2020 aprovar per la Comissió el març passat i que proposa un seguit d’accions per millorar l’economia social de mercat  per aquesta dècada i en el context de la UE. En l’apartat referit a l’estat espanyol, tot i remarcar alguns aspectes positius, com els avenços en la connectivitat o en la TDT, queda força palès els aspectes en els que malauradament encara estem lluny dels estàndards europeus. Per exemple:

  • La penetració de banda ampla es manté molt per sota de la mitjana. La connectivitat de les llars espanyoles (54%) és 9 punts  més baixa que la mitjana UE, tant per banda ampla com en el total de connexions a Internet. Tot i que aprovem amb nota en quan a qualitat (!?) de les connexions (banda ampla, sense fils…) penso que l’alt cost que tenen les connexions domestiques son un fre important al desenvolupament de la connectivitat domestica.
  • Els ciutadans espanyols no són usuaris freqüents d’Internet. Les accions y la freqüència dels usuaris habituals d’Internet són significativament inferiors a la mitjana de la UE, ocupant el  lloc 20. A més, el 36% de la població encara no ha utilitzat mai Internet (tot i que hi ha una millora important en els darrers anys).
  • L’administració electrònica espanyola està a la mitjana de la UE en quan a disponibilitat i sofisticació però, malgrat això, l’ accés a la banda ampla i l’ús d’Internet,  continuen sent baixos, i això pot afectar el desenvolupament futur de l’administració electrònica pel baix l’ús que en fan els ciutadans i les empreses.
  • Respecte a les empreses, quasi al final de la taula, hi ha una dada preocupant: al 2009 només el 16.3% dels treballadors en actiu tenien assolides les competències d’usuari en l’ús de les TIC (procés de text, Internet…), dada dos punts per sota de la mitjana dels 27 i en retrocés respecte al 2008.

Això indica clarament que els telecentres tenen encara un munt de feina per fer i que s’han d’obrir línies transversals d’adquisició de competències TIC per a la millora de l’empleabilitat i també de posada en valor de l’administració electrònica, associada a l’ús d’Internet com una eina de desenvolupament personal i de facilitació de la vida quotidiana.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s