Media vuelta de vida

Media vuelta de vida, Carlos Peramo

Media vuelta de vida, Carlos Peramo

Vaig anar a parar al Carlos Peramo mitjançant una de les múltiples alertes que tinc posades, concretament en una que m’informa del què es diu sobre Sant Feliu a la xarxa. Em va cridar l’atenció el fet de que hagués un escriptor santfeliuenc que ambientés les seves novel.les a la ciutat, cosa per a mi totalment nova. Així que per pura curiositat he llegit “Media vuelta de vida” títol que defineix l’acte que separa la vida de la mort en d’execucions al garrot vil.

L’he devorat d’una tirada, amb el cor una mica corprès per la negror de la història que explica i també per la barreja que hi fa amb llocs coneguts de la meva ciutat, carrers propers a casa meva, llocs, bars i botigues on he anat algun cop, noms que, encara que ficticis, em recorden a persones i nissagues de la ciutat… En una parell d’ocasions la trama es desenvolupa davant de casa i ara em costa passar per Josep Ricard o per Compte Vilardaga, sense mirar de localitzar els domicilis d’alguns dels personatges.

La història transcorre quasi bé tota en una bòbila situada entre Sant Feliu i Molins de Rei i els seus personatges principals són dibuixats poc a poc, com aquell que va descabdellant un fil i que fins al final no sabrà quan mesura. Descriu una relació malaltissa entre un noi molt jove, carn de fracàs escolar i de psicòleg i un extraordinari, obscur i retorçat personatge, botxí frustrat de les darreries de l’Espanya franquista. Parla del Baix Llobregat als anys 80, de les transformacions socials i urbanes i dels dèficits del sistema educatius que produeix persones com en Ángel Daldo.

Desprès del desenllaç colpidor i ben trenat, trobo massa accelerat i de color rosa el final, en poques pàgines dona massa explicacions que crec que no calien sobre el futur del protagonista. M’ha agradat força.

One thought on “Media vuelta de vida

Deixa un comentari

