Estudiar amb portàtil a secundària (2)

On poso l'ordinador?

On poso l'ordinador?

Ahir vaig assistir a la segona reunió sobre el tema a l’IES Martí Dot, on estudia el Jan. La reunió va ser breu i pràcticament sense preguntes (suposo que la immensa calor que feia a la sala va ajudar a escurçar-la). Aquest cop ja havia la proporció habitual de mares.

A diferencia de l’anterior reunió, en aquest cas haig de dir que en vaig sortir més confiat en que s’estan fen les coses bé, una mica precipitadament, però bé. La directora ens va donar a conèixer els següents punts:

  • L’Institut te totes les instal·lacions a punt, les pissarres digitals, les connexions a la xarxa i les instal.lacions elèctriques estan ja enllestides i a punt per al seu ús. Si més no, falten per arribar els ordinador de primer.
  • S’ha organitzat una comissió de mestres, un per curs, encarregat de vetllar per al correcte funcionament del nou sistema (ordinadors que no funcionen, incidències…) Aquest equip sembla que farà la funció “d’estirar” el procés. L’equip de mestres de l’institut ha treballat de valent (formacions, moltes reunions de treball…)
  • S’han previst mecanismes de major control en l’accés a les aules per tal d’evitar els robatoris d’equips (que venen marcats amb una clau d’identificació). S’ això passa fora de l’escola el problema és de les famílies. Hi ha garantia per cobrir les avaries i defectes de les màquines.
  • Els continguts digitals s’han pactat amb l’Editorial Teide que serà la proveïdora d’enguany. Aquests continguts tenen un cost de 30€ per alumne que coincideix amb l’aportació que el Departament d’Educació fa. Per tant no haurà cost per a les famílies.
  • La plataforma virtual on s’hostatjarà tot això serà la de la Generalitat i tindrà un cost de 5€ per alumne. També coincideix amb l’ajut d’Educació i no ho haurem de pagar res.
  • Aquesta plataforma no estarà disponible per avui, dia d’inici de les classes, sinó que pot tardar encara uns dies. Mentre, els mestres tenen preparats estratègies i continguts alternatius per anar treballant. En uns dies els nois i noies rebran les claus d’accés i per fi podrem veure aquests famosos continguts digitals.
  • Els nois i noies, rebran tot un seguit d’indicacions i normés per assegurar el correcte funcionament (els ordinador són instruments de treball i no s’hi poden instal·lar programes no aprovats). Aquestes normes seran compartides per escrit amb les famílies.
  • El funcionament serà mixt, hi ha coses que es faran digitalment i d’altres analògicament. Si més no tots els continguts didàctics seran digitals.

En l’apartat de preguntes (sols n’hi van haver tres, la calor era intensa). Recordo dues com a molt pertinents:

  • Quins instruments de control parental hi han establerts? No es va respondre, però va haver-hi el compromís de fer-ho per escrit.
  • El sistema obliga a tenir a casa connexió a la xarxa. Què passa quan una família no pot?. Les connexions en aquest país son cares i dolentes i això pot ser un factor de discriminació.

Així que ja hi estem ficats, ara veurem com evoluciona tot, però d’entrada no te mala pinta i com em deia un pare mentre esperàvem el començament de la reunió, no se si és millor fer-ho per fases, poc a poc, o bé seguir un procés més ràpid, intens i aparentment més conflictiu.

One thought on “Estudiar amb portàtil a secundària (2)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s