Estudiar amb portàtil a secundària (4)

.

Dimecres passat vaig assistir a la reunió de pares i mares del curs. Aquesta reunió es fa amb el tutor i és habitual a cada principi de curs. La novetat és que per primer cop la reunió va tenir com a eina central les noves pissarres digitals i això va donar una mica més de interès. Poso un exemple, al parlar del crèdit de síntesi, que enguany faran els nostres fills i filles a l’Empordà, el tutor, àgilment va anar a una carpeta del seu PC i ens va passar una selecció de fotografies dels llocs que visitarien els nostres fill. Si a més ens hagués ensenyat en un Maps l’itinerari ja haguérem flipat del tot.

Com que no puc estar-me callat, vaig plantejar dues qüestions a la reunió, de les que no vaig obtenir resposta clara:

La primera anava sobre les noves possibilitats tecnològiques i les famílies. Podrem els pares i mares consultar les notes o l’assistència dels nostres fills accedint a la intranet de l’Institut? Podrem comunicar-nos amb els tutors o els professors per via telemàtica (encara que fos per correu electrònic)?. La resposta va ser evasiva, potser si però aquest any no, que ja tenim prou feina. Hem sembla que tardarem uns anys perquè mestres, famílies i alumnes fem la “xarxa social de l’Institut“, però hi ha coses que hem sembla que no cal esperar per implementar-les

La segona anava sobre l’ús dels sistemes operatius a l’aula, recordem que les màquines venen dotades de dos sistemes operatius, el Windows pel qual la Generalitat paga uns diners en llicencies i el Linkat que es projecte de sistema operatiu Linux del Departament d’Educació, també pagat per la Generalitat (en els dos casos vol dir que paguem els ciutadans). La pregunta era quina política hi ha d’ús dels dos sistemes?, s’alternarà l’ús com amb les llengües?. Aquí la resposta va ser zero, el tutor em va reconèixer que aquest tema no s’havia abordat i em vaig quedar amb la sensació de que realment feia molta mandra abordar-lo. Així que la famosa informatització de l’ensenyament es farà íntegrament en Windows i que el nostre sistema públic d’educació tindrà com a missió preparar els futurs clients de l’empresa dels senyors Balmer i Gates.

Segueixo tenint confiança en el sistema (encara que pequi d’ingenu, com en deien en algun comentari) però ara per ara el programa de portàtils a les escoles només és això:  màquines i llibres virtuals.

D’aquests en parlarem aviat, ja tenim les claus d’accés als llibres virtuals (del que hi ha fet).

4 thoughts on “Estudiar amb portàtil a secundària (4)

  1. Benvolgut i malauradament poc informat pare d’alumne/a implicat en el Projecte EduCAT1x1.

    M’agradaria aclarir-li unes quantes coses de les que demana. Com a implicat des de l’altra banda li haig de dir que el Projecte és collonut només que falta completar-lo amb cosetes importantíssimes.
    Molt del professorat no està format (ni falta que li fa, en la seva opinió) en l’ús d’eines informàtiques, i molt menys així, de sobte i sense paracaigudes.
    Els llibres digitals (la majoria) són dolents com la pesta, però preparar/obtenir materials “decents” no es pot fer en el poc temps que ens han donat.
    Les plataformes on penjaven els nostres Moodles ens han estat vetades i ens obliguen a “comprar-ne” unes altres.
    El Departament ens “focalitza” cap a les editorials, no donant cap empenta a iniciatives (que sempre han existit) per part del professorat innovador.
    La metodologia d’ús dels ordinadors és diferent de la tradicional i això ningú no ho ha explicat/ensenyat tal com a mi em sembla que caldria.

    Estem repetint el que feiem amb els llibres de paper però ara en format digital.

    Pel que fa al sistema operatiu: hi ha centres on s’ha tractat el tema i s’ha imposat Linkat i d’altres que ho deixen a criteri del professorat i d’altres que Windows perquè és un entorn conegut.

    Pel que fa a les comunicacions familia-institut. Hi estic d’acord, ara tenim la tecnologia que permet que sigui en temps real, només ens falten els protocols, la formació del professorat implicat i les famílies i sobre tot, la voluntat de fer-ho i fer-ho bé.

    Com diu l’Olga… difícil, difícil… però no impossible ni ara mateix.

    Rebi una abraçada de bits rampants.

    • Agraeixo els teus comentaris, però si que estic bastant el corrent del que passa. Si més no, intento ser positiu. El projecte EduCAT1x1 es un bon projecte que esta sent mal executat i aixó és lamentable. Els mestres, als que creuen que “si que els fa falta” estant treballant de valent i aixó s’ha de reconèixer i recolzar.
      Educació ho està fent fatal i en el pas del analògic al digital segurament perdérem alguna cosa més que el paper. El que no sabia es el que comentes del Moodle i em sembla greu.
      Estic d’acord que els materials son dolents i el que és més greu, s’estan fent sobre la marxa, hi ha editorials que només tenen fets els materials del primer trimestre.
      Ara per ara, prefereixo ser optimista, m’hi jugo l’educació del meu fill.

  2. Retroenllaç: Tweets that mention Estudiar amb portàtil a secundària (4) « La Mongetera -- Topsy.com

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s