El Wordstar o histories de quan Internet no existia

Si no recordo malament, el primer ordinador que vaig tenir va ser cap el 1985 i era un Amstrad PCW 8512 que vaig comprar, per consell d’una amiga, en una botiga de la Barceloneta. Amb ell i una impressora matricial vaig descobrir les meravelles del processador de text i vaig arraconar definitivament la màquina d’escriure Olivetti i el Tippex. Val a dir que era, informàticament parlant, una època “pre-tot“.

El meu flamant PC/M (sense disc dur i amb dues disqueteres) portava en els seus disquets una meravella anomenada Wordstar i de la seva mà vaig prendre partit en el bàndol dels que l’usàvem i que menysteníem el usuaris del Wordperfect. Aquest darrer va guanyar la confrontació, però els dos van perdre la batalla en mans del tot poderós Word.

Costa avui d’imaginar l’impacte que aquestes eines va tenir, així que quan fen neteja he trobat un vell manual de Wordstar, no m’he pogut estar de passar una bona estona fullejant-lo. Les taules de comandaments, les combinacions de tecles, les llistes de codi ASCII, les macros,… i unes suggeridores vinyetes lloant la bondat de l’eina. Tota una revolució en una època en la que el Bill Gates encara tenia problemes per pagar el lloguer del garatge on escrivia l’MS-DOS i somniava fer la versió cutre de Macintosh.

Deixa un comentari

